اهميت و نحوه يادگيري گرامر زبان انگليسي به طور صحيح

اطلاعات جامع و تخصصي حوزه سلامت را در اينجا مطالعه نماييد

اهميت و نحوه يادگيري گرامر زبان انگليسي به طور صحيح

به نظر شما يادگيري گرامر زبان انگليسي مهم است؟ مگر ممكن است كه گرامر كه ساختار يك زبان را تشكيل ميدهد بي اهميت باشد؟! اصلا منطقي به نظر نمي‌رسد! در عين حال برخي از معلمان زبان انگليسي آن را از اصول مهم يادگيري زبان مي دانند ، بنابراين آن را آموزش مي دهند ولي به …

اهميت و نحوه يادگيري گرامر زبان انگليسي به طور صحيح https://titr-news.ir/2021/05/اهميت-و-نحوه-يادگيري-گرامر-زبان-انگليس/ تيتر نيوز Sun, 16 May 2021 17:12:15 0000 فرهنگ و هنر https://titr-news.ir/?p=5224 به نظر شما يادگيري گرامر زبان انگليسي مهم است؟ مگر ممكن است كه گرامر كه ساختار يك زبان را تشكيل ميدهد بي اهميت باشد؟! اصلا منطقي به نظر نمي‌رسد! در عين حال برخي از معلمان زبان انگليسي آن را از اصول مهم يادگيري زبان مي دانند ، بنابراين آن را آموزش مي دهند ولي به …

به نظر شما يادگيري گرامر زبان انگليسي مهم است؟ مگر ممكن است كه گرامر كه ساختار يك زبان را تشكيل ميدهد بي اهميت باشد؟! اصلا منطقي به نظر نمي‌رسد! در عين حال برخي از معلمان زبان انگليسي آن را از اصول مهم يادگيري زبان مي دانند ، بنابراين آن را آموزش مي دهند ولي به اهميت يادگيري صحيح آن توجي نمي‌كنند. ديگران معتقدند كه اين مبحث كسالت آور، بي‌نتيجه و حتي بسيار قديمي است! و در نتيجه هيچ توجهي به آن نمي‌كنند. ولي ما امروز و در اين مقاله قصد داريم تا به اهميت دستور زبان انگليسي و راه هاي يادگيري آن به صورت كاربردي و نه تئوري اشاره كنيم.

يك نظر وجود دارد كه همه ما مدت طولاني است كه از دستور زبان بيش از حد استفاده كرده ايم و فقط بايد انگليسي صحبت كنيم و مكالمه را تمرين كنيم. در حقيقت ، اگر به دوران مدرسه و دانشگاه خود و روش هاي بي اثر و خسته كننده يادگيري گرامر فكر كنيم به راحتي از اين مبحث بسيار مهم زده مي‌شويم در حاليكه براي تسلط به مكالمه، كسب نمره بالا در آزمون آيلتس و تمامي جنبه هاي ديگر بسيار مهم است. مطمئن باشيد بدون يادگيري گرامر به طور صحيح و كاربردي نميتوانيد در تقويت زبان انگليسي و رسيدن به درجات بالا در آن موفق باشيد.

در ادامه با معرفي بهترين روش هاي يادگيري گرامر زبان انگليسي در خدمت شما هستيم فارغ از اينكه در يك كلاس زبان آنلاين يا حضوري شركت مي‌كنيد يا خير، حتما از اين روش ها استفاده كنيد.

چگونه بايد گرامر زبان انگليسي را ياد بگيرم؟!

آموزش دستور زبان انگليسي از صفر تا صد آن بايد به گونه اي باشد كه دانش‌پذير حساسيت زيادي نسبت به قوانين و فرمول هاي دستور زبان انگليسي نشان ندهد، بلكه بايد كاربرد و موقعيت صحيح قوانين دستور زبان را بياموزد.

مهمتر از تلاش براي به خاطر سپردن فرمول هاي يادگيري دستور زبان انگليسي و دانستن آنها فقط به صورت تئوري ، دانستن زمان استفاده از آنها و توانايي استفاده طبيعي از آنها در مكالمات انگليسي است.

بنابراين در اينجا متوجه مي شويم كه حتي توانايي خواندن يا مكالمه به زبان انگليسي نياز به دانش دستور زبان انگليسي دارد و كلمات انگليسي به تنهايي نمي توانند معناي صحيح و هدف اصلي را از نويسنده به خواننده منتقل كنند.

آموزش گرامر انگليسي

خوشبختانه امروزه ديده مي‌شود كه با پيشرفت دانش معلمان و توسعه ي پلتفرم هاي آموزش آنلاين زبان، روش هاي بهتري جايگزين روش هاي منسوخ شده ي قديمي در كلاس هاي آموزش آنلاين زبان انگليسي شده ولي باز هم نقايص بسياري ديده ‌مي‌شود.

تا مي‌توانيد با ديگران مكالمه كنيد

يك زبان شما را به بخشي از جامعه تبديل مي كند. تلاش براي يادگيري آن بدون گفتگو با افراد ديگر كار سختي است. از هر فرصتي استفاده كنيد و حتي تلفني با مردم صحبت كنيد. شما با گوش دادن به چگونگي استفاده ديگران از اين كلمات، گرامر را ياد مي گيريد، حتي اگر قوانين آن را نمي دانيد. هرچه بيشتر به كلمات صحيح استفاده شده گوش دهيد، بيشتر خواهيد آموخت و اغلب به صورت ناخودآگاه اتفاق مي‌افتد.

از برنامه ها و سايت‌هاي آموزش زبان آنلاين استفاده كنيد

برنامه هاي موبايل و وبسايت هاي آموزش آنلاين زبان به شما كمك مي كنند تا دستور زبان را در همه سطوح با سهولت ياد بگيريد. استفاده از آنها راحت و دلچسب است.

با استفاده از برنامه هاي تلفن همراه و وبسايت هاي آموزش زبان انگليسي آنلاين، ويژگي هايي را به دست مي آوريد كه به شما امكان مي دهد از هر راهي كه مي خواهيد بر گرامر تسلط پيدا كنيد. از بهترين نمونه هاي خارجي اين وبسايت ها، وبسايت فلوئنت‌يو Fluentu و از بهترين نمونه وبسايت هاي فارسي آموزش زبان آنلاين كه مقالات ارزشمندي در زمينه آموزش گرامر و آموزش مكالمه دارد، مي‌توان به انگليشدان. englishdon اشاره نمود

به دنبال قالب ها و چانك ها باشيد

با شناسايي قسمت هاي گفتاري در يك جمله ، الگوها را مشخص كنيد و از همان ها استفاده كنيد. سعي كنيد بدون بررسي گرامر هاي استفاده شده آنها را شناسايي كنيد و هنگام ساخت جملات خود از الگوها پيروي كنيد. خواهيد ديد كه بسيار موثر است و به يكباره سطح و قدرت شما را بالا مي‌كشاند. اينجاست كه ارزش يادگيري اين جملات به جاي يادگيري لغات و گرامر به طور مجزا خود را نشان ميدهد. فقط كافيست تا از قالب هاي اماده و البته پركاربرد در صحبت هاي خود استفاده كنيد.

آموزش زبان انگليسي و يادگيري گرامر آن نياز به صبر دارد

انتظار نداشته باشيد كه دانش دستور زبان شما فوراً كامل شود. حتي انگليسي زبانان بومي هم مي توانند اشتباه كنند.

يكي از بهترين راه ها براي اطمينان از يادگيري يك دستور زبان جديد، استفاده هر چه بيشتر از آن است، خصوصاً در مكالمه هاي روزمره.

به ياد داشته باشيد كه هر بار فقط كمي بخوانيد و سپس از آن استفاده كنيد، اين بسيار مهم است. اگر احساس خستگي شديد كرديد، كمي استراحت كنيد و بعداً به درس خود برگرديد. شما همچنين بايد به روشي متناسب با سبك يادگيري خود مطالعه كنيد كه ممكن است براي همه متفاوت باشد. اگر مشاهده فيلم يا وبلاگ نويسي راحت تر از مطالعه كتاب است ، به تماشاي فيلم يا  نوشتن وبلاگ برويد و در حالي كه سرگرم هستيد ، دستور زبان را نيز ياد بگيريد.

براي مشاهده روش هاي كامل تر براي يادگيري گرامر به منبع خبر مراجعه نمائيد.

منبع: گروه تدريس آنلاين زبان انگليسي انگليشدان
englishdon.ir

 

 

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

دنبال هیچ روش جادویی نباشید چون اصلا وجود ندارد! نویسنده این مطلب که خودم باشم نمره کامل مکالمه زبان انگلیسی در ۳ آزمون بین المللی را کسب کرده ام و در کمتر از ۲ماه به طور کامل به مکالمه تسلط پیدا کرده ام. چکیده یادگیری مکالمه زبان انگلیسی این ۳ نکته است:

  • استفاده از منابع باکیفیت
  • تمرین روزانه هر منبع با روش مخصوص به آن
  • برای یادگیری مکالمه، هر چیزی که می خوانید یا می شنوید را با صدای بلند و شمرده تکرار کنید
در این مطلب هم ما بهترین منابع تقویت مکالمه انگلیسی شامل مکالمات پایه، اپلیکیشن، جملات کاربردی (pdf)، فیلم و انیمیشن و … را گلچین کرده ایم و برای دانلود رایگان قرار داده ایم. روش استفاده از هر کدام نیز داخل هر موضوع توضیح داده شده است. با این مطلب نیازی به هیچ منبع/روش دیگری برای یادگیری سریع مکالمه انگلیسی نیاز نخواهید داشت!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.