ايجاد توان صادراتي در حوزه تجهيزات درمان كرونا/گسترش چتر حمايتي بر سر شركت‌هاي تجهيزات‌ساز

رئيس مركز توسعه فناوري هاي استراتژيك معاون علمي و فناوري رياست جمهوري با اشاره به مشاركت شركت هاي دانش بنيان در توليد و نشست نيازهاي كشور در زمينه هاي پيشگيري ، درمان و تشخيص تاج. در صورت تأييد وزارت بهداشت ، اين تجهيزات مي توانند به كشورهاي ديگر صادر شوند. در مصاحبه اي با سلام …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
ايجاد توان صادراتي در حوزه تجهيزات درمان كرونا/گسترش چتر حمايتي بر سر شركت‌هاي تجهيزات‌ساز

ايجاد توان صادراتي در حوزه تجهيزات درمان كرونا/گسترش چتر حمايتي بر سر شركت‌هاي تجهيزات‌ساز https://hydoc.ir/ايجاد-توان-صادراتي-در-حوزه-تجهيزات-درم/ https://hydoc.ir/ايجاد-توان-صادراتي-در-حوزه-تجهيزات-درم/#respond سلام دكتر Tue, 06 Apr 2021 01:11:36 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/ايجاد-توان-صادراتي-در-حوزه-تجهيزات-درم/

رئيس مركز توسعه فناوري هاي استراتژيك معاون علمي و فناوري رياست جمهوري با اشاره به مشاركت شركت هاي دانش بنيان در توليد و نشست نيازهاي كشور در زمينه هاي پيشگيري ، درمان و تشخيص تاج. در صورت تأييد وزارت بهداشت ، اين تجهيزات مي توانند به كشورهاي ديگر صادر شوند. در مصاحبه اي با سلام …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
ايجاد توان صادراتي در حوزه تجهيزات درمان كرونا/گسترش چتر حمايتي بر سر شركت‌هاي تجهيزات‌ساز

رئيس مركز توسعه فناوري هاي استراتژيك معاون علمي و فناوري رياست جمهوري با اشاره به مشاركت شركت هاي دانش بنيان در توليد و نشست نيازهاي كشور در زمينه هاي پيشگيري ، درمان و تشخيص تاج. در صورت تأييد وزارت بهداشت ، اين تجهيزات مي توانند به كشورهاي ديگر صادر شوند.

در مصاحبه اي با سلام دكتر ، دكتر اسماعيل غدييرور وي گفت: “پس از شيوع كرونا در ايران و افزايش شيوع آن از ابتداي مارس 1998 در كشور و به تبع آن در همه كشورها ، جهان به ويروس كرونا آلوده شد. يك اپيدمي ما با مشكل روبرو هستيم زيرا ما آماده مقابله با اين ويروس است.

وي ادامه داد: اما هنگامي كه شركت هاي دانش بنيان و شركت هاي نوظهور حوزه كرونا به خوبي در كشور ساماندهي شوند ، شاهد فعاليت خوبي در زمينه هاي پيشگيري ، تشخيص و درمان توسط اين شركت ها براي مقابله با اين پديده جهاني نيز هستيم. “

غديري ور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه پيشگيري اظهار داشت: توليد ماسك هاي سه لايه و ماسك هاي N95 كه بيشتر براي درمان و بهداشت استفاده مي شود ، در دستور كار برخي از شركت هاي دانش بنيان قرار گرفت و من به ياد مي آورم به شرح زير: 3 ماه پس از اوج گيري اپيدمي كرونا ، من به دست آوردم كه شركتهاي دانش بنيان ايراني بازارهاي خوبي براي توليد انبوه دستگاه هاي تهويه هستند.

وي به خودكفايي دولت در زمينه توليد ماشين آلات پيشرفته توليد ماسك به عنوان يكي ديگر از موفقيت هاي شركت هاي دانش بنيان اشاره كرد و گفت: “علاوه بر اين ، با ظهور شركت هاي دانش بنيان در زمينه توليد مواد ضد عفوني كننده ، وقايع در زمينه توليد بسياري از مواد ضد عفوني كننده. ” ضد عفوني كننده هاي حاوي الكل و ضد عفوني كننده هاي بيولوژيكي و نانو در كشور وجود داشته و قادر به تأمين نيازهاي كشور در اين زمينه هستند.

اقدامات انجام شده براي تشخيص بيماري ويروس كرونا قلب در كشور

رئيس مركز توسعه فناوري استراتژيك معاون علمي دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه تشخيص ، خاطرنشان كرد: “يكي از موضوعات مهم در زمينه تشخيص CHD توليد و استفاده از كيت هاي تشخيصي. در مراكز پزشكي و آزمايشگاهي موجود و مورد نياز است.

و يادآور شد: شركتهاي دانش بنيان بسيار خوب و سريع توانستند وارد اين عرصه شوند به طوري كه ظرفيت فعلي توليد كيتهاي تشخيص تاج در كشور بيش از 2 تا 3 ميليون مجموعه در اين شركتها است. از طريق اين روش ها است كه خوشبختانه ، ما مشاهده كرديم كه در مراكز پزشكي ، با استفاده از كيت هاي تشخيصي ايراني ، اين بيماري در بيماران تشخيص داده شده است.

غديريور دماسنج هاي مبتني بر دوربين هاي حرارتي و فناوري پيشرفته را مانند ساير فناوري هاي حوزه كرونا كه توسط محققان ايالتي بومي سازي شده اند ، در نظر گرفت.

دستاوردهاي محققان در زمينه درمان كرونا

وي با بيان دستاوردهاي شركت هاي دانش بنيان و فناوري در زمينه درمان ، تأكيد كرد كه تاكنون هيچ دارويي براي درمان كرونا در هيچ كشوري به طور دائمي معرفي نشده است ، اما داروهاي رايج در پروتكل هاي درماني فعلي براي بهبود و درمان بيماران مبتلا به اين ويروس توسط شركتهاي دانش بنيان و داروسازان توليد شده اند. جوانان ايراني.

“گوديوريور” اضافه كرد: “اقدامات استكبارستيزي كه حتي در مورد داروها نيز اعمال مي شد ، كمبود دارو ايجاد نكرد و كادر پزشكي با كمك داروهاي موجود در پروتكل هاي درماني فعلي براي كمك به بيماران آمدند. از كشور”.

رئيس مركز توسعه فناوري هاي استراتژيك معاون دانشگاه افزود: همچنين يكي از مهمترين تجهيزات در زمينه بهبود بيماران شريان ويروس كرونا در بخشهاي مراقبتهاي ويژه ، دستگاه تنفس پيشرفته (تنفس مصنوعي هوشمند) است با وجود دانش فني محدود. از اين دستگاه ، اما خوشبختانه ، يك دستگاه تهويه پيشرفته ايراني در كنار تخت هاي بيمارستان قرار گرفت.

به گفته وي ، برخي از شركت هاي دانش بنيان توانستند اين محصول را با آخرين فن آوري توليد كرده و مجوزهاي لازم را از وزارت بهداشت دريافت كنند.

غديري ور با اشاره به بازديد معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از شركت تهويه دانش بنيان مستقر در مشهد ، گفت: در اين بازديد خط توليد جديد اين شركت براي توليد هواكش ايجاد شد و با اين اقدامات شركت هاي دانش پايگاه انرژي صادراتي اين محصولات ايجاد شد.

غديورور با تأكيد بر اينكه اين شركت ها در صورت دريافت استاندارد CE و مجوز وزارت بهداشت براي جلب رضايت بازار محلي مي توانند محصولات خود را صادر كنند ، گفت: “اينها نشان مي دهد كه در يك بحران ملي ، به گفته مقام معظم رهبري ، ما در در زمينه بهداشت ، ورود شركت هاي دانش بنيان قادر بود به خوبي به نيازهاي محلي كشور پاسخ دهد.

وي گفت: “ما بايد اين تجربه را در زمينه هاي ديگر شبيه سازي كنيم.”

توليد واكسن كرونا

قدريور با اشاره به توليد واكسن كرونا در كشور گفت: طبق گفته وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، بسياري از پروژه هاي واكسيناسيون توسط بسياري از شركت هاي دانش بنيان در حال اجرا است و برخي از اين واكسن ها وارد آزمايش باليني شده اند مرحله ، و اميدواريم كه اين واكسن ها پس از يك عمل جراحي انجام شود. با جستجو و اخذ تأييديه هاي لازم از وزارت بهداشت ، شهروندان به زودي شاهد ورود واكسن كرونا به تعداد زياد در بازار خواهند بود.

رئيس مركز توسعه فناوري هاي استراتژيك ادامه داد: يكي از موضوعات مهم در زمينه توليد واكسن و داروي ويروس كرونا و ساير ملزومات مبارزه با كرونا در كشور ، اعتماد به نفس ملي است كه بين ايرانيان بوجود آمده است. جوانان و دانش – دفتر مركزي و شركتهاي فناوري آن. بحراني كه كشور در آن مي گذرد بسيار سودمند است و ما قادر خواهيم بود بر اين وضعيت غلبه كنيم.

وي تأكيد كرد: معاون علمي و فناوري رياست جمهوري هيچ محدوديتي براي حمايت از فعاليتهاي مرزي دانش بنيان شركتهاي دانش بنيان كه مي خواهند در زمينه مبارزه با كرونا انجام دهند ، و آن دسته از شركتهايي كه در سه زمينه پيشگيري از كرونا فعاليت دارند ، ندارد و تشخيص و درمان پس از دريافت كدهاي مربوطه از وزارت بهداشت ، سازمان غذا و دارو است.

غديري ور با اشاره به اجراي چندين پروژه در زمينه درمان كرونا با استفاده از سلول هاي بنيادي گفت: چندين پروژه در اين زمينه در دستور كار است اما پروتكل خاصي براي درمان كرونا با استفاده از سلول هاي بنيادي نه در ايران و نه در هيچ كشوري . “غير از اين ، اما تحقيقات در اين زمينه در دستور كار محققان ايراني است و در صورت توجه به نتايج مطلوب اين تحقيق ، پس از تأييد وزارت بهداشت اعلام مي شود.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
ايجاد توان صادراتي در حوزه تجهيزات درمان كرونا/گسترش چتر حمايتي بر سر شركت‌هاي تجهيزات‌ساز

https://hydoc.ir/ايجاد-توان-صادراتي-در-حوزه-تجهيزات-درم/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.