سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد

معاون پيشگيري از معلوليت در سازمان رفاه اجتماعي با اشاره به “طرح تجديد جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي گفت: “مواد 53 و 56 اين طرح غربالگري لغو نشده است. براي مراحل غربالگري ، مدت زمان طولاني و روند كار دشوارتر شد و ما انتظار داريم تعداد مراجعه كنندگان به غربالگري كاهش يابد ؛ از …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد

سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد https://hydoc.ir/سختتر-شدن-سقط-درماني-با-طرح-جواني-جمعي/ https://hydoc.ir/سختتر-شدن-سقط-درماني-با-طرح-جواني-جمعي/#respond سلام دكتر Sun, 18 Apr 2021 23:39:36 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/سختتر-شدن-سقط-درماني-با-طرح-جواني-جمعي/

معاون پيشگيري از معلوليت در سازمان رفاه اجتماعي با اشاره به “طرح تجديد جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي گفت: “مواد 53 و 56 اين طرح غربالگري لغو نشده است. براي مراحل غربالگري ، مدت زمان طولاني و روند كار دشوارتر شد و ما انتظار داريم تعداد مراجعه كنندگان به غربالگري كاهش يابد ؛ از …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد

معاون پيشگيري از معلوليت در سازمان رفاه اجتماعي با اشاره به “طرح تجديد جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي گفت: “مواد 53 و 56 اين طرح غربالگري لغو نشده است. براي مراحل غربالگري ، مدت زمان طولاني و روند كار دشوارتر شد و ما انتظار داريم تعداد مراجعه كنندگان به غربالگري كاهش يابد ؛ از طرف ديگر ، سازمان بهزيستي در تلاش است تا در طي اين سالها ميزان غربالگري را افزايش دهد ، اما اين طرح انگيزه مشتريان ما را براي انجام غربالگري كاهش مي دهد.

افروز سفاريورد در مصاحبه با خبرگزاري دانشجويان ايران ، با اشاره به اينكه برنامه هاي ژنتيكي و مشاوره ژنتيك از سال 1997 آغاز شده اما از سال 1392 با حمايت خوب آغاز شده است ، گفت: در اين برنامه سازمان بهزيستي براي خانواده ها (خانواده هاي داراي معلوليت در خانواده ، خانواده هاي داراي مادر معلول) تأمين مي كند. يا خانواده اي دارد كه فرزندي معلول دارد و از داشتن فرزند معلول ديگر مي ترسد) كه از اختلالات ژنتيكي آگاه است و به همان اندازه كه مي تواند به شما كمك كند غربالگري را توصيه مي كند. بنابراين ، در صورت وجود ناهنجاري هاي ژنتيكي در جنين كه منجر به ناتواني مي شود ، براي سقط جنين پزشكي به آنها مشاوره داده مي شود و به پزشكي قانوني ارجاع مي شوند.

اخذ حكم قانوني براي سقط جنين مشروط در برنامه ششم

سواريورد خاطرنشان كرد: ماده 75 برنامه ششم غربالگري ازدواج اجباري را پيش بيني كرده اما وزارت بهداشت متولي آن است كه مي تواند به مراكز مشاوره اجتماعي نيز مراجعه كند ، اما هيچ ارجاعي از وزارت بهداشت به سازمان بهزيستي داده نشده است. برنامه بايد توسط دولتي تأمين شود كه بودجه آن تأمين نشده است. بحث مذهبي آن نيز مورد تأييد است و از سال 1992 ادامه دارد.

وي افزود: از سال 1992 ، طبق قوانين اسلامي ، فتوا داده شده است كه مي تواند قبل از دميدن روح به جنين ، سقط جنين اتفاق بيفتد ، به شرط آنكه اين اختلال توسط پزشك قانوني تشخيص داده و تأييد شود.

معاون پيشگيري از معلوليت در سازمان بهزيستي كشور درباره چگونگي تأمين اعتبار اجراي برنامه غربالگري گفت: اعتبار اين برنامه همانند برنامه مشاوره ژنتيك بود. آزمايش ژنتيك بسيار گران است. در حال حاضر حدود 284 مركز مشاوره ژنتيك داريم كه مشاوره ژنتيك ارائه مي دهند و خانواده ها را براي آزمايش ارجاع مي دهند.

هزينه آزمايش ژنتيك Hull Exome 14 ميليون دلار است / هزينه آزمايش ژنتيكي مشتري را پرداخت مي كند

آزمايش ژنتيك بسيار گران است ، Savarivard گفت ، “به عنوان مثال ، آزمايش Hall Exome ، كه اغلب لازم است ، وزارت بهداشت تعرفه 7 ميليون و 500 هزار تومان تعيين كرده است ، اما آزمايشگاهي با اين تعداد 99 وجود ندارد. زيرا آنها مجبور هستند هزينه ها را به دلار بپردازند و تعداد زيادي آزمايش را در خارج از كشور انجام دهند. حتي در حدود 14 ميليون در برخي از استان ها ، اين آزمون برگزار مي شود. اين هزينه بالايي است و بسياري از خانواده ها توانايي پرداخت آن را ندارند. بنابراين ، هزينه كل براي مشتريان تحت حمايت مالي سازمان مراقبت از سازمان تأمين مي شود سازمان پذيرفته مي شود و ساير مشتريان با توجه به وضعيت اقتصادي و نظرسنجي ها بخشي از هزينه هاي خود را تأمين مي كنند (به شرط نياز خانواده).

عواقب حاصل از داشتن فرزند داراي معلوليت و تلاش براي جلوگيري از اين تولدها

معاون پيشگيري از معلوليت در سازمان مراقبت ادامه داد: در اين راستا پزشكان آموزش هاي لازم را براي انجام مشاوره ژنتيك و دريافت گواهينامه مربوطه از سازمان مراقبت مي بينند و پس از آن مجاز به كار هستند. در عين حال ، ما برنامه هاي غربالگري براي جوانان داريم كه تاكنون در سطح تحصيلات اجرا مي شده است و در سال 1999 به دليل كمبود كلاس اين كار انجام نشده است ، اما ما تلاش مي كنيم از تولد معلول جلوگيري كنيم شخص زيرا عواقب زيادي به همراه دارد. اين يك بار اقتصادي و اجتماعي به همراه دارد و در بسياري از موارد باعث از هم پاشيدگي خانواده ها مي شود و با آموزش و مشاوره مي توان از همه اين موارد جلوگيري كرد.

پيشگيري از 900 تا 1400 نقص مادرزادي در سال

وي گفت: “از سال 1992 ما حدود 7،600 پرونده را به سقط جنين قانوني ارجاع داده ايم.” به عبارت ديگر سالانه بين 900 تا 1400 مورد به پزشكي قانوني ارجاع مي شود و از تولد جنين داراي اختلالات ژنتيكي جلوگيري مي شود. . »

با غربالگري به افزايش جمعيت كمك كنيد

از سوي ديگر ، معاون پيشگيري از معلوليت در سازمان رفاه اجتماعي معتقد است كه اين برنامه غربالگري پيامدهاي مختلفي دارد ، زيرا به نوعي به بارداري كودكان كمك مي كند زيرا بسياري از خانواده ها به دليل ترس از داشتن فرزند معلول از بچه دار شدن امتناع مي كنند. در حقيقت ، اين امر به تولد و رشد جمعيت كودك كمك مي كند. علاوه بر اين ، برنامه هاي غربالگري سازمان هاي رفاه اجتماعي اجباري نيست و براساس ميل خانواده انجام مي شود ، اما ما سعي مي كنيم خانواده ها را آگاه كنيم تا آنها خود به خود به مشاوره ژنتيك روي بياورند.

غربالگري با طرح جوان سازي جمعيت دشوارتر مي شود.

صفري فرد در ادامه گفتگو با اشاره به “طرح تجديد جمعيت” و موضوع سقط جنين پزشكي ، افزود: “مواد 53 و 56 اين طرح غربالگري لغو نشده است و مقامات اين كميته ادعا مي كنند كه اين معاينه هنوز انجام نشده است. اما با توجه به اينكه پروسه غربالگري طولاني است و روند كار دشوارتر شد. ما انتظار داريم در غربالگري مشتري كاهش يابد. از طرف ديگر ، يك سازمان بهزيستي تلاش مي كند تا غربالگري را در طول سالها افزايش دهد ، اما اين طرح انگيزه مشتريان ما را براي انجام غربالگري كاهش مي دهد.

كميته جمعيت جوانان با والدين معلولين مشورت نكرد

وزير رفاه به دو ماده از طرح جوانان جمعيت اعتراض مي كند

وي در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: هنگامي كه كميته جوانان اين طرح را تصويب مي كردند ، بايد از سازمان هايي مانند مراقبت مسئول معلولان ، وزارت بهداشت ، گروه هاي فعال ، انجمن هاي ژنتيكي و انجمن هاي ژنتيك مشاوره مي گرفتند. يك نهاد موروثي ، اما ما نه از نظر آماري عملكرد و نه از يك سازمان بهزيستي نظر كارشناسي خواستيم. اين طرح نوشته شد و پس از ارسال طرح به مجلس نمايندگان ، اعضاي پارلمان از سازمانهاي مسئول نظري نخواستند. اين طرح اكنون به شوراي نگهبان ارائه شده و برنامه 7 ساله جمعيت جوانان را تصويب كرده است. با اين حال ، وزير رفاه با شوراي نگهبان تماس گرفت تا به مواد 53 و 56 مربوط به معاينه اعتراض كند.

حذف غربالگري به صراحت در طرح بازآفريني جمعيت ذكر نشده است ، اما طولاني شدن روند درمان سقط جنين مشكلاتي ايجاد مي كند.

معاون مراقبت از پيشگيري از معلوليت با بيان اينكه لغو معاينه به صراحت در اين طرح ذكر نشده است ، گفت: “بسياري از خانواده ها به زمان احتياج دارند” ، تصميم گيري در مورد سقط جنين پزشكي ، و بعد از اينكه آنها تصميم گرفتند و مي خواهند در اين روند شركت كنند ، ما فكر مي كنيم مشكلي خواهيم داشت.

مراقبت از جوانان ساكنان را تشويق مي كند

عواقب پيري نيز بر رفاه جمعيت تأثير مي گذارد ، اما …

وي افزود: “سازمان بهزيستي مانند ساير سازمان ها متوجه شده است كه تعداد جوانان در حال كاهش است. افراد مسن و مشكلاتي كه جامعه در نتيجه افزايش سن با آنها روبرو خواهد شد از جمله مشكلات سازمان بهزيستي است و ما انتظار داريم چه مشكلاتي ممكن است در چند سال آينده به دليل پير شدن جمعيت در ايران بوجود بيايد. “اما شايد بسياري از اعضا و سازمان هايي كه بايد مقابله گسترده اي با آن داشته باشند هنوز اين مسئله را جدي نگرفته اند ، اما سازمان بهزيستي درك مي كند از اين نظر ، اين نه تنها مخالف جوان سازي جمعيت نيست ، بلكه فقط آن را تشويق مي كند. اينكه جوانان از سلامتي برخوردار هستند ، نه يك جمعيت جوان ، كه خود بار اقتصادي و اجتماعي آسيب هاي اجتماعي را به دوش مي كشند.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
سختتر شدن سقط درماني با «طرح جواني جمعيت»/كميسيون جواني جمعيت از متولي معلولان نظرخواهي نكرد

https://hydoc.ir/سختتر-شدن-سقط-درماني-با-طرح-جواني-جمعي/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.