درباره‌ي فيلم «بره» / يك نبرد اساطيري

اطلاعات جامع و تخصصي حوزه سلامت را در اينجا مطالعه نماييد

درباره‌ي فيلم «بره» / يك نبرد اساطيري

مجله نماوا، عليرضا نراقي اولين فيلم «بره» والديمار يوهانسون، فيلمساز دوربين ايسلندي، با حيوانات آغاز مي شود. آرام و مطمئن با عظمت رشته كوه ايسلند همراه است. او با ريتم، روح و موسيقي بي نظيري، فيلم، دنيا و لحن خود را به بيننده معرفي كرد و او را در جايگاه منحصر به فرد خودش قرار …

منبع :
درباره‌ي فيلم «بره» / يك نبرد اساطيري

درباره‌ي فيلم «بره» / يك نبرد اساطيري https://ijmarket.com/blog/درباره‌ي-فيلم-بره-يك-نبرد-اساطيري/ ايجي ماركت Tue, 23 Nov 2021 17:13:17 0000 فيلم و هنر https://ijmarket.com/blog/درباره‌ي-فيلم-بره-يك-نبرد-اساطيري/

مجله نماوا، عليرضا نراقي اولين فيلم «بره» والديمار يوهانسون، فيلمساز دوربين ايسلندي، با حيوانات آغاز مي شود. آرام و مطمئن با عظمت رشته كوه ايسلند همراه است. او با ريتم، روح و موسيقي بي نظيري، فيلم، دنيا و لحن خود را به بيننده معرفي كرد و او را در جايگاه منحصر به فرد خودش قرار …

منبع :
درباره‌ي فيلم «بره» / يك نبرد اساطيري

مجله نماوا، عليرضا نراقي

اولين فيلم «بره» والديمار يوهانسون، فيلمساز دوربين ايسلندي، با حيوانات آغاز مي شود. آرام و مطمئن با عظمت رشته كوه ايسلند همراه است. او با ريتم، روح و موسيقي بي نظيري، فيلم، دنيا و لحن خود را به بيننده معرفي كرد و او را در جايگاه منحصر به فرد خودش قرار داد. دوربين بسيار نزديك به حركت طبيعي، آرامش و سكون حيوانات در محيطي سرد و بزرگ طبيعي است، از نظر سبكي با نسبت هاي دقيقي كه مي توان ديد، بو و حضور قوي آنها (حيوانات) را تشخيص داد. سپس، در روند دنبال كردن مهاجر و داستان اسرارآميز حيوانات، شخصيت هاي اصلي – ماريا و اينگوار – به عنوان بخشي از حركت طبيعي فعلي معرفي مي شوند. خانواده اي دو نفره كه فرزندي را از دست داده اند و زندگي خود را با دامداري، كشاورزي و ارتباط صميمانه با طبيعت مي گذرانند. آرام آرام به همان مراقبت و تربيت ناب، مظاهر تمدن در زندگيشان آشكار مي شود. آنها كتاب هاي زيادي مي خوانند، به موسيقي و راديو گوش مي دهند، تلويزيون تماشا مي كنند و مطمئناً در مورد درد از دست دادن فرزندشان خونسرد و ساكت مي مانند.

دوربين هيچ تفاوتي با همان تعقيب و ابهام حيوانات براي تعقيب شخصيت ها و ثبت داستان آنها ندارد. خودآگاهي همانند آگاهي حيواني ساخته مي شود. با همان آرامش، آرامش، روشنايي و تلاش روزانه براي زندگي كردن. در واقع محتواي طبيعت، حيوانات و انسان به صورت پيوسته و وابسته به يكديگر نشان داده مي شود. اما در زمان تولد بره، اين اتحاديه منحل مي شود و به تدريج به يك جنگ اسطوره اي تبديل مي شود. گوسفند به عنوان حيوان خارجي متولد مي شود. نوزاد نيمه حيوان-نيمه انسان بدون فرزند يا انسان تركيبي از اين دو است و ماريا و اينگوار تصميم مي گيرند او را نگه دارند. نام او آدا است. احساسات و انرژي زيادي در مورد اين موجود افسانه اي و بي نظير در آنها وجود دارد. اما مادر بره شبانه روز پشت پنجره اتاقي كه آدا در آن خوابيده دنبالش مي آيد و آه مي كشد. كم كم ماريا از دست مادرشوهرش عصباني مي شود و در نهايت ميش را مي كشد و او را دفن مي كند. به همين دليل است كه تضاد وحشتناكي بين طبيعت و اين خانواده وجود دارد. هيچ حيواني جز سگشان دور آنها نبوده است و زندگي آنها جدا از انسانها از طبيعت جدا شده است.

«بره» با دادن فطرت انسان به طبيعت تجليل مي شود. روشي مبتني بر داستان‌هاي سنتي، اسطوره‌ها و شخصيت‌هاي اساطيري نيمه انسان نيمه حيواني و الگوهاي باستاني و ايده‌هاي تعامل انسان و طبيعت. اين فيلم با اسطوره ها و افسانه ها براي توضيح رابطه انسان و طبيعت كار مي كند. حتي در وضعيت كنوني آن و در توصيف شرايطي كه اكنون در دست انسان از زمين و آينده زندگي در آن است. روابط مبتني بر تقاضا به كشف منجر شده است و اين ثروت منجر به درگيري هاي مرگبار و ناسازگاري بين طبيعت و وجود انسان شده است. به اين ترتيب فيلم بازنمايي نمادين مداخله انسان در طبيعت بر اساس حس خويشتن داري، خويشتن داري و كنترل اوست. آرزويي كه جداي از شخصيت حيوانات از او موجودي ستمگر و آشفته ساخته است. حال با اين بررسي محتواي اثر مي توان دريافت كه دوربين والديمار جوهانسون از ابتدا با گوشي هاي بلند روي شكل و جزئيات حيوانات تمركز مي كرد تا اين هويت ها و وسايل طبيعي را به تصوير بكشد. از سينما با دوربين آرام و رصد به عنوان چشم انسان، شخصيت انساني را از حيوانات مي آفريند و قالبي چشمگير و واضح براي تعاملات بين فردي و حيواني و برهم زدن ويژگي هاي اخلاقي و اخلاقي وجود انسان در طبيعت فراهم مي كند.

طبيعت منحصر به فرد ايسلند در ساخت اين تصوير بسيار مهم است. پيچيدگي زندگي در اين سياره سرد و زمين ناهموار آن، افسانه ها و وحشت هاي بي شماري را ايجاد كرده است. داستان نوعي خشونت طبيعي و اجتناب ناپذير كه در آن زندگي در محيطي سرد و معتدل مانند مجازات بدبختي است. نوعي لعنت بر خدايان عليه مردي كه خشم طبيعت پاياني ندارد و هميشه با نبرد مضاعف يا قرباني وابستگي همراه است. ماريا و اينگوار در “بره” اين آفرينش كه اكنون در دنياي مدرن پذيرفته شده و رشد كرده است با قبول مسئوليت حفاظت از طبيعت به پرورش، پرورش و آرامش زندگي خود مي پردازند. با اين حال، طبيعت انسان و بي علاقگي طبيعت، استعداد خلق داستان ها و افسانه هاي عجيب و غريب را حفظ كرده است. استفاده از اين استعداد زنده بر اهميت فيلم در داستان اسطوره اي مواجهه انسان با طبيعت افزوده است، نوع طبيعت انساني كه همواره ارتباط انسان را از لحاظ تاريخي- موجود با جهان تعريف مي كند. اين امر در كنار ساختار طبيعي آماده شده براي كارگرداني و شخصيت هاي جذاب با بازي متقاعد كننده و درونگرا، «بره» را به فيلمي منحصر به فرد و جذاب تبديل كرد كه در ميان آثاري كه در آخرين جشنواره فيلم كن در سال 2021 حضور داشتند، جايگاه ويژه اي داشت. . پيدا شد. نومي راپاس بازيگري كه گفته بود در سينماي هاليوود عليرغم قدرت زيادش در يك فيلم ميانه نقش بسته بود، يكي از شخصيت هاي اصلي فيلم است.

تماشاي فيلمي مانند «بره» ممكن است آسان نباشد. زيرا فيلمي غيرعادي به دور از افكار زشت روزمره و ارواح شيطاني و يك زندان شهري است. اين فيلم زندگي متفاوتي را در دنيايي بسيار عجيب به نمايش مي گذارد، اما واقعي و واقعي است. در چنين مواقعي بايد بدون تعصب و ديد باز تسليم فيلم شد و اين گونه است كه جادوي نرم و قدرتمند و لذت تخيلي اثر در درون بيننده متجلي مي شود.

اين فيلم را در Experience تماشا كنيد

منبع :
درباره‌ي فيلم «بره» / يك نبرد اساطيري

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.