تمام آنچه بايد از ضد آفتاب‌ها بدانيد

اطلاعات جامع و تخصصي حوزه سلامت را در اينجا مطالعه نماييد

تمام آنچه بايد از ضد آفتاب‌ها بدانيد

تيتر نيوز / مركزي خورشيد فوايد زيادي براي انسان دارد و در حقيقت زندگي انسان به نور خورشيد بستگي دارد. اين آنتي بادي علاوه بر تضمين دماي هوا ، داراي اثرات ضد ميكروبي و ضد اضطراب است ، اما در عين حال ، تابش مستقيم آن نيز مي باشد. يك دليل اين است كه پوست …

تمام آنچه بايد از ضد آفتاب‌ها بدانيد https://titr-news.ir/2021/06/تمام-آنچه-بايد-از-ضد-آفتاب‌ها-بدانيد/ تيتر نيوز Mon, 21 Jun 2021 02:54:10 0000 اجتماعي https://titr-news.ir/2021/06/تمام-آنچه-بايد-از-ضد-آفتاب‌ها-بدانيد/ تيتر نيوز / مركزي خورشيد فوايد زيادي براي انسان دارد و در حقيقت زندگي انسان به نور خورشيد بستگي دارد. اين آنتي بادي علاوه بر تضمين دماي هوا ، داراي اثرات ضد ميكروبي و ضد اضطراب است ، اما در عين حال ، تابش مستقيم آن نيز مي باشد. يك دليل اين است كه پوست …

تيتر نيوز / مركزي خورشيد فوايد زيادي براي انسان دارد و در حقيقت زندگي انسان به نور خورشيد بستگي دارد. اين آنتي بادي علاوه بر تضمين دماي هوا ، داراي اثرات ضد ميكروبي و ضد اضطراب است ، اما در عين حال ، تابش مستقيم آن نيز مي باشد. يك دليل اين است كه پوست ، در واقع ، اين نور در تمام فصول سال مي تواند آسيب جدي به پوست وارد كند و باعث بيماري هاي پوستي يا حتي سرطان شود.

اين ضايعات در تابستان تكثير مي شوند ، بنابراين بايد مراقبت از پوست را در اين فصل جدي گرفت و يكي از راه هاي محافظت از پوست استفاده از انواع ضد آفتاب است. كرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه هاي مضر آفتاب محافظت مي كند ، بنابراين بايد قسمت مهمي از محصولات بهداشتي باشد كه توسط همه استفاده مي شود.

استفاده از ضد آفتاب براي برخي افراد بسيار جدي است و آنها هزينه هاي زيادي را صرف خريد اين نوع مختلف مي كنند كه البته بهترين شركت هاي آرايشي و بهداشتي اين گروه را تامين مي كنند و اين گروه كه چندين برابر بيشتر از گروه قبلي است ، گاهي اوقات از ضد آفتاب استفاده مي كنيد. آنها در صورت تمكن از كرم هاي ضد آفتاب گرانتر و در صورت عدم استفاده از مدل هاي ارزان تري استفاده مي كنند ، اما گروه سوم كه چندين برابر بزرگتر از دو گروه قبلي است ، از كرم هاي ضد آفتاب يا كت هاي ديگر محافظت نمي كند. پوست آنها

در همان زمان ، متخصصان گرما بر لزوم استفاده از ضد آفتاب تأكيد كرده اند و اكنون كه فصل تابستان فرا رسيده و خورشيد با تمام وجود بر ما مي تابد ، به عنوان يكي از مهمترين اختراعات بشر براي پوست و پوست معرفي مي شود. محافظت. استفاده از ضد آفتاب بد نيست. البته براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه استفاده از آنها ، بر اين اساس به دكتر آفيسان كاديمي ، دندانپزشك ، آرايشگر و متخصص زيبايي مراجعه مي كنيم.

دكتر قيومي در گفت وگو با تيتر نيوز ، توضيح داد: نور خورشيد باعث افزايش جريان خون و كاهش فشار خون مي شود و همچنين در تشكيل خون نقش مهمي دارد.

وي گفت: “يكي از تأثيرات قرار گرفتن در معرض آفتاب در بدن انسان ، سنتز ويتامين D است و در پوست ايجاد مي شود.” از طرف ديگر ، نور خورشيد اثرات منفي نيز دارد كه به دليل وجود اشعه ماورا بنفش است. تابش در اين زمينه. “اين اشعه از سه قسمت تشكيل شده است كه شامل UVA ، UVB و UVC است. خوشبختانه اشعه UVC به دليل لايه ازن به سطح زمين نمي رسند اما UVA و UVB به سطح زمين مي رسند و به پوست انسان مي رسند. وارد شدن.

پوست ، مو و ليزر ، عضو انجمن علمي ايران ، ايالات متحده و اروپا ، با اشاره به اثرات كوتاه مدت و بلند مدت قرار گرفتن در معرض آفتاب بر روي پوست ، افزود: قرار گرفتن در معرض آفتاب ، از جمله سرطان هاي پوست ، ضعف پوست ، خشكي بيش از حد ، ضايعات پوستي و لكه هاي پوستي.

وي گفت: “گفته شد ، پراكندگي مستقيم نور خورشيد ، علاوه بر ايجاد آفتاب سوختگي و آفتاب سوختگي كوتاه مدت و آسيب به صورت ، منجر به سرطان طولاني مدت پوست و پيري پوست خواهد شد.” استفاده منظم و مداوم از ضد آفتاب علاوه بر محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگي ، به ما كمك مي كند تا در طولاني مدت از سرطان پوست و پيري پوست جلوگيري كنيم ، اما استفاده منظم از ضد آفتاب ممكن است به بدن در جذب ويتامين D. كمك كند. كاهش سطح مي تواند اين امر را كاهش دهد. با مصرف غذاهاي اضافي مانند قرص هاي ويتامين D جبران كنيد.

وي در مورد اشعه UVA و UVB گفت: اشعه UVB باعث آفتاب سوختگي مي شود ، اما به طور م penetثر در پوست نفوذ مي كند و در واقع اثرات كوتاه مدت از جمله آفتاب سوختگي را روي پوست انسان ايجاد مي كند. “اما اشعه UVA بيشتر به پوست نفوذ مي كند.” پوست در طولاني مدت باعث عوارض جانبي طولاني مدت مي شود كه شامل روغن و لكه هاي پوستي و رشد سرطان پوست است.

دكتر قيومي در مورد شدت اشعه ماورا بنفش گفت: اشعه UVB در ماههاي گرم سال بسيار زياد است ، بنابراين افراد بيشتر در معرض آفتاب سوختگي در تابستان هستند و بايد ضد آفتاب را با جديت بيشتري مصرف كنند اما شدت اشعه UVA. “در همه فصول يكسان است ، بنابراين هر چقدر باعث ايجاد جرم گوش در بهار شود ، در زمستان نيز به همين ترتيب است و به همين دليل استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول توصيه مي شود ، زيرا اشعه UVA در آن وجود دارد. همه محصولات به مقدار مساوي وارد پوست مي شوند و اثرات طولاني مدت بر جاي مي گذارند.

چه موقع ضد آفتاب بزنيد؟

وي افزود: همچنين شدت اشعه UVB در ساعات گرم روز زياد است و براي جلوگيري از آفتاب سوختگي بايد از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر نقاط محافظت را رعايت كنيم اما شدت اشعه UVA در طول روز. همان مقدار و همان مقدار است. “همانطور كه اشعه UVA در صبح وارد پوست مي شود ، در همان روز و در پايان روز نيز به پوست نفوذ مي كند ، بنابراين توصيه مي شود از ضد آفتاب در كل استفاده كنيد.

اين دندانپزشك با اشاره به اينكه ويتامين D ناشي از جذب اشعه UVB در بدن است ، افزود: “اگر هر فرد هفته اي دو تا سه بار به مدت 10 تا 15 دقيقه طول بكشد ، كل صورت و دست ها انجام مي شود. اشعه خورشيد به اندازه كافي توليد مي كند ويتامين D در بدن او. البته ، تركيب ويتامين D به نور خورشيد بستگي ندارد. از طرف ديگر ، توانايي بدن در جذب اين ويتامين وجود دارد. بخشي از نياز بايد از طريق رژيم غذايي شامل سالين ، قارچ ، ميوه ها ، شير و فرآورده هاي لبني كه از اين رو ويتامين غني هستند. افراد بايد مصرف غذاهاي غني از ويتامين D خود را افزايش دهند ، به خصوص در تابستان. وقتي از صفحه آفتاب استفاده مي كنند و سعي مي كنند در ساعت هاي آفتاب زمان كمتري را بيرون از خانه بگذرانند.

SPF چيست؟

وي در مورد تأثير صفحات خورشيدي گفت: “بر اساس SPF يا” ضريب محافظت در برابر آفتاب “اثرات صفحات خورشيدي به معناي عنصر محافظت خورشيدي است (منظومه شمسي a) ، كه معمولاً در صفحه خورشيدي و اشعه UVB ذكر مي شود. عنصر ضد آفتاب در برابر. شماره SPF روي فرم روي ضد آفتاب نوشته شده است. هنگامي كه SPF 30 روي ضد آفتاب ذكر شده است ، به اين معني است كه اين محصول داراي قدرت ضد آفتاب در حدود 96 خورشيد است و هنگامي كه SPF 50 ذكر مي شود ، بنابراين اين نيرو حدود 98 خواهد بود.

“عوامل محافظت كننده UVA به طور جداگانه در ضد آفتاب ذكر شده است. برخي از ضد آفتاب ها فقط حاوي SPF هستند و از پوست در برابر UVA محافظت نمي كنند ، اما اخيراً بسياري از ضد آفتاب ها نيز از فاكتور محافظت كننده UVA نام برده اند.” اگر ضد آفتاب داراي SPF بالاتر از 15 باشد و فاكتور محافظتي در برابر UVA داشته باشد ، در طولاني مدت خطر سرطان پوست را كاهش مي دهد و اگر SPF بالاي 15 يا 15 باشد و UVA را پوشش ندهد ، آن را كاهش مي دهد. خطر سرطان پوست و پيري را افزايش مي دهد. از آنجا كه UVA نقش بسيار مهمي در خطر سرطان و پيري پوست دارد ، بنابراين بايد كرم ضد آفتابي انتخاب كنيد كه همزمان UVA و UVB را بپوشاند.

دكتر قيومي در پاسخ به اين سال كه چه نوع SPF براي شهرهاي ايران كافي است ، گفت: “در ايران معمولاً بين 30 تا 60 SPF مناسب است كه از 96 تا 98٪ فاكتورهاي محافظتي براي انسان ايجاد مي كند. البته بهتر است از ضد آفتاب استفاده كنيد.” كه همچنين UVA را نيز پوشش مي دهد.

نحوه استفاده از ضد آفتاب

وي همچنين به روش استفاده از ضد آفتاب اشاره كرد و گفت: هركسي بايد سنسوري را متناسب با نوع پوست خود انتخاب كند كه توسط متخصص پوست مي تواند به آن كمك كند. 15 تا 30 دقيقه قبل از خروج از خانه ، بهتر است ضد آفتاب روي سطح پوست بماليد و هر دو تا سه ساعت يك بار آن را بزنيد.

به گفته وي ، استفاده از ضد آفتاب براي پوشاندن تمام سطوح پوست ضروري است ، اما معمولاً از كرم هاي ضد آفتاب به اندازه كافي استفاده نمي شود ، در اين حالت اثر SPF تا نيمه باقي مي ماند. به عنوان مثال ، اگر از ضد آفتاب نيمي از انگشت SPF 30 استفاده شود ، در واقع از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده مي شود ، در حالي كه براي رساندن SPF مورد نظر به ميزان مطلوب و اثر مطلوب ، بايد روي پوست كافي باشد.

متداول ترين عامل شناخته شده در سرطان هاي پوست ، قرار گرفتن در معرض آفتاب است

وي همچنين در مورد توسعه سرطان ها يا سرطان هاي پوست توضيح داد: ميزان سالانه اشعه ماورا بنفش كه به پوست فرد وارد مي شود ارتباط مستقيمي با سرطان پوست دارد و با افزايش سن اين سطح افزايش مي يابد و بيشتر سرطان هاي پوست در مناطقي ديده مي شود كه بيشتر آنها آشكار شده است. به سمت خورشيد ، با صورت ، سر ، گوش ها و اندام فوقاني. سرطان پوست در مردان بيشتر از زنان است و هرچه تعداد سرطان بيشتر شود ، احتمال بروز سرطان پوست بيشتر است. متداول ترين عامل شناخته شده در سرطان هاي پوست ، قرار گرفتن در معرض آفتاب است كه نشان مي دهد با محافظت از پوست در برابر آفتاب و استفاده منظم از ضد آفتاب ، مي توان از ميزان سرطان پوست جلوگيري كرد.

دكتر قيومي افزود: يك مطالعه نشان داده است كه اگر افراد زير 18 سال به طور منظم از ضد آفتاب استفاده كنند ، ميزان ابتلا به سرطان پوست در نوجواني حدود 78 درصد كاهش مي يابد. اين تحقيق نشان مي دهد كه با شروع استفاده از ضد آفتاب از كودكي و به طور منظم و مداوم ، مي توان از سرطان و آسيب هاي پوستي جلوگيري كرد.

وي در پاسخ به اين سال كه در فصول مختلف سال از چه نوع ضد آفتابي استفاده مي شود ، گفت: نوع ضد آفتاب در فصول مختلف سال به نوع پوست بستگي دارد. داروخانه ها انواع ضدآفتاب را براي انواع مختلف پوست از جمله چربي ، طبيعي ، خشك و ضد آفتاب براي كودكان ، آقايان يا ضد آب ارائه مي دهند كه قسمت دوم آن معمولاً براي ورزشكاران يا افراد داراي اضافه وزن مورد استفاده قرار مي گيرد.

استفاده مداوم از ضد آفتاب براي كودكان بالاي 6 ماه الزامي است

وي استفاده منظم و مداوم از ضدآفتاب را براي كودكان در طي چند ماه توصيه كرد و گفت: نوعي ضد آفتاب فيزيكي براي افراد مبتلا به بيماري هاي پوستي وجود دارد كه البته استفاده از آن به دليل سنگيني وزن روي پوست كمي دشوار است. ، اما محافظت اساسي براي افرادي كه بيماري هاي پوستي دارند و بيماري آنها در اثر آفتاب تشديد مي شود.

در مورد استفاده از ضد آفتاب ايراني يا خارجي ، دندانپزشك ، متخصص زيبايي و زيبايي مو گفت: “خوشبختانه ضد آفتاب هاي مناسب با مارك هاي مختلف از SPF 30 به بالا در ايران توليد مي شود كه داراي پوشش UVA نيز هستند.” و همچنين افراد مي توانند از صفحات خورشيدي ساخته شده است. “

چه نوع ضد آفتابي براي استفاده مداوم مناسب است؟

وي افزود: مردم بايد سانسور را انتخاب كنند زيرا با توجه به وضعيت مالي مي توانند به طور منظم و مداوم در تمام ساعات روز و در تمام فصول از آن استفاده كنند. تهيه كرم ضد آفتابي كه فقط در تابستان استفاده مي شود ، اثر محافظت از پوست ندارد و بايد كرم ضد آفتاب را ترجيح داد كه در تمام فصول و همه روزهايي كه افراد در خارج از منزل هستند استفاده شود.

وي در مورد استفاده از صفحات خورشيدي در محيط خانه گفت: اشعه UVB از شيشه عبور نمي كند و وارد خانه نمي شود اما اشعه UVA از شيشه عبور مي كند و اگر خانه شما آفتاب است به اين معني است كه آفتاب مستقيماً در معرض خورشيد وارد خانه شويد و در معرض اشعه خورشيد هستيد. بايد بدانيد كه اين نور حاوي نور و UVA است و هنگام قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بايد از ضد آفتاب استفاده كنيد ، از طرف ديگر از ضد آفتاب و در تماس مستقيم با اشعه UVA استفاده كنيد.

دكتر قيومي به نكات كلي جلوگيري از آفتاب سوختگي در تابستان اشاره كرد و گفت: استفاده از اشعه آفتاب مانند كلاه ، لباس بلند ، دست و عينك ضروري است. علاوه بر اين موارد ، استفاده از ضد آفتاب با نظر پزشك بايد با روش استفاده ذكر شده انجام شود. براي جلوگيري از كمبود آب ، غذاهاي تابستاني بايد مقدار زيادي مايعات و ويتامين D داشته باشند.

وي در پايان ، داشتن پوست سالم را توصيه كرد: پوست بدن انسان اندامي بسيار گسترده است و به عنوان سدي دفاعي در برابر اندام هاي مختلف عمل مي كند. براي داشتن پوستي سالم مانند ساير قسمت هاي بدن ، بايد سعي كنيم سالم غذا بخوريم ، مايعات زيادي بنوشيم ، خوب بخوابيم و كنترل استرس داشته باشيم. پوست صورت و دست ها بيشتر در معرض آسيب در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب ، مواد شوينده و آلودگي هاي محيطي است ، بنابراين توصيه مي شود از موارد احتياطي مناسب ، ضد آفتاب و پوشش هاي مناسب مانند كلاه و دستكش استفاده كنيد.

انتهاي پيام

چه ضد آفتابی باید استفاده کنم و  چقدر از آن نیاز دارم؟

دو نوع اشعه فرابنفش از خورشید وجود دارد که می‌ تواند به پوست شما آسیب وارد کند: UVB و UVA و متخصصان پوست  پیشنهاد می‌کنند از ضد آفتابی استفاده کنید که بتواند در برابر هر دو نوع اشعه، از پوست شما محافظت کند.

باید از ضد آفتابی استفاده کنید که شرایط زیر را داشته باشد:

  • مقاوم در برابر آب
  • دارای عامل محافظت در برابر نور خورشید یا اس پی اف ۱۵ یا بالاتر برای موقعیت های بیرون از منزل
  • اس.پی.اف ۳۰ یا بالاتر برای افرادی که زیاد بیرون از منزل هستند

این پیشنهادات برای انواع تناژ های پوستی یکسان است . ممکن است پوست شما نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد، مخصوصاً اگر پوست تان رنگ روشن یا به اصطلاح رنگ پریده باشد یا خیلی راحت بسوزد و یا این که در بین اعضای خانواده سابقه خال و لک داشته باشید یا این که مبتلا به سرطان پوستی باشید.

مطالعات نشان می‌دهد اکثر افراد به اندازه کافی از ضد آفتاب برای محافظت مورد نیاز پوست خود استفاده نمی‌ کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.