از جويشگرهاي ايراني چه خبر؟

اطلاعات جامع و تخصصي حوزه سلامت را در اينجا مطالعه نماييد

از جويشگرهاي ايراني چه خبر؟

مرورگرهاي بومي يكي از وظايف اساسي شبكه ملي اطلاعات است كه گرچه ده سال از عمر آنها مي گذرد اما رشد چنداني نداشته است و اين امر در عصر اينترنت مشهود است. با اين حال ، يك مرورگر بومي ديگر به «به نظر مي رسد» و تا چه اندازه مي تواند در جستجوهاي كاربران كمك …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
از جويشگرهاي ايراني چه خبر؟

از جويشگرهاي ايراني چه خبر؟ https://hydoc.ir/از-جويشگرهاي-ايراني-چه-خبر؟/ https://hydoc.ir/از-جويشگرهاي-ايراني-چه-خبر؟/#respond سلام دكتر Sun, 18 Apr 2021 08:16:25 0000 رسانه عمومي https://hydoc.ir/از-جويشگرهاي-ايراني-چه-خبر؟/

مرورگرهاي بومي يكي از وظايف اساسي شبكه ملي اطلاعات است كه گرچه ده سال از عمر آنها مي گذرد اما رشد چنداني نداشته است و اين امر در عصر اينترنت مشهود است. با اين حال ، يك مرورگر بومي ديگر به «به نظر مي رسد» و تا چه اندازه مي تواند در جستجوهاي كاربران كمك …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
از جويشگرهاي ايراني چه خبر؟

مرورگرهاي بومي يكي از وظايف اساسي شبكه ملي اطلاعات است كه گرچه ده سال از عمر آنها مي گذرد اما رشد چنداني نداشته است و اين امر در عصر اينترنت مشهود است. با اين حال ، يك مرورگر بومي ديگر به «به نظر مي رسد» و تا چه اندازه مي تواند در جستجوهاي كاربران كمك كند.

به گزارش سلام دكتر ، موتورهاي جستجوي بومي نقش بسزايي در اقتصاد فناوري يك كشور دارند و موتورهاي جستجوگر ايران نيز اهميت خود را در اين زمينه نشان مي دهند. ايده محققان بومي به دليل تشديد تهديدها و تحريم ها عليه ايران ، حول دوره دوم رژيم احمدي نژاد است. اين امر نياز به ايجاد گزينه هاي داخلي براي محصولات و خدمات خارجي را افزايش داد.

در حال حاضر ، گوگل يك موتور جستجو است كه نه تنها در كشور مادر ايالات متحده ، بلكه در بسياري از كشورهاي ديگر و حتي در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد ، جايي كه دود تصميمات اشتباه مانند كشاندن مشاغل ايراني به كاربران رسيده است. اما كشورهايي نيز وجود دارند كه از دستگاه هاي بومي خود استفاده مي كنند. شامل چين با Baidu ، كره جنوبي با Newer و روسيه با Yandex كه هر كدام كاربران خاص خود را دارند و سهم درخواست هاي روزانه را نيز شامل مي شوند.

اين امر منجر به ايده داشتن موتور جستجوي بومي در ايران و حمايت از موتورهاي جستجوي بومي مبتني بر تهيه و ارائه يك طرح تجاري تصويب شده توسط هيئت مديره موتور جستجوي بومي شده و تصميم گرفته شده است كه مدلهاي تجاري موتورهاي جستجو “پارسيجو” و “يوز” همچنان به كميته راهبري ارائه مي شوند. بنابراين ، به گفته مقامات ، در هيچ جاي دنيا ، مرورگر بومي براي جايگزيني گوگل و ياهو راه اندازي نشده است ، و مرورگر بومي پلت فرم ديگري را دنبال مي كند كه پاسخگويي به نيازهاي كاربران بومي است و با توجه به اطلاعات سرويس محلي ، ابزار بومي بهتر از برنامه بين المللي.

توسعه بسياري از خدمات متناسب با نيازهاي محلي و بومي ، افزايش درآمد ملي با ميزباني از متخصصان بومي ، ترويج و اشاعه فرهنگ ايران اسلامي در وب سايت ، به ايجاد مزيت رقابتي براي كارگران بومي ، رقيب بومي ، توسعه زيرساخت هاي توليدي كمك مي كند و محتواي جريان بومي ، توسعه فناوري و فناوري جريان بومي ، امنيت اطلاعات و ارتقا security امنيت ملي در وب سايت و استفاده از گزارش هاي سليقه اي كاربران ايراني براي بهبود عملكرد وب سايت در داخل است. منافع و يونهاي كلان جريانهاي بومي.

اينترنت خاموش است و ضعف جريان هاي محلي آشكار مي شود

بدون در نظر گرفتن ، و به ويژه شبكه جهاني وب ، يكي از نرم افزارهاي اساسي در بستر يك شبكه ملي اطلاعات و بايد بتواند در چنين شرايطي به مردم خدمت كند ، يك موتور جستجوي ملي است. اما طي 10 روز خروج جهاني اينترنت از سال 1398 ، موتورهاي جستجوي ملي مانند پارسي جو و يوز ، با افزايش ناگهاني تا 200 برابر در كاربران ، نمي توانند به تعداد زيادي موتور جستجوي خارجي مانند گوگل پاسخ دهند ، بينگ و بينگ … استفاده شده.

سيد ابوالحسن فيروزآبادي سپس در مورد وضعيت موتور جستجو وي عليرغم عدم اقدام فعالاني مانند پارسي جو به مركز ارتباطات گفت: اين مسئوليت آنها نيست بلكه مسئوليت آنها است و آنها بايد مسئوليت را بر عهده بگيرند. آنها مي گويند كه خدمات بهينه سازي موتور جستجو پشتيباني مي شود ، اما چنين اتفاقي نمي افتد كه اين ابزار بتواند تمام نيازهاي مردم را برآورده كند ، و در سقوط واقعي اينترنت متوجه مي شويم كه مردم نمي توانند آدرس داروخانه ، بليط هواپيما ، بانك را پيدا كنند و فرودگاه.

دبير شوراي فضاي مجازي ادامه مي دهد: “حتي مشاغل كوچكي كه مردم بيش از همه به آنها آسيب مي رسانند ، و اين نشان مي دهد كه ما بايد يك مركز مسئوليت داشته باشيم و اطلاعات عمومي در مورد مشاغل موجود در كشور شبكه بايد برآورده شود. “بنابراين ، اين به معناي تجارت نيست و جدا از موتورهاي جستجو مانند Yuz و Parsijo ، كمترين عملكردي كه در موتورهاي جستجو وجود دارد تأمين نيازهاي مردم است.

اكتشاف شيشه آغاز مي شود

اكنون ، در حالي كه پارسي جو و يوز در سكوت به كار خود ادامه مي دهند و به نظر مي رسد بار زيادي از سوالات كاربران با گوگل از دوش آنها برداشته شده است ، مرورگر ذره بين اخيراً شروع به كار كرده است ، فيروزآبادي نيز مدتي را به عقب اشاره كرد. مرورگر بومي بومي وي گفت: “اين موتور جستجو از توانايي هاي محلي خوبي برخوردار است و ما اميدواريم كه بخش بزرگي از نيازهاي مردم را بهتر از كاوشگران خارجي برآورده كند.”

كارشناسان معتقدند كه مشكل اصلي مردم بومي ، ماده يا نرم افزار نيست. از آنجا كه خريد مطالب از مركز ارتباطات و فناوري اطلاعات امكان پذير است و از نظر نرم افزاري ، جريان هاي بومي به رشد قابل قبولي رسيده اند. مشكل اصلي اين است كه اين موتورهاي جستجو هنوز توسط همه مجاز نيستند و مردم ترجيح مي دهند از موتورهاي جستجوي خارجي مانند Google و Bing به جاي موتورهاي جستجو كه داراي محتواي محدود و دقت كم هستند استفاده كنند.

از طرف ديگر ، چگونه مي توانيم استفاده از موتورهاي جستجو را ترويج دهيم ، برخي معتقدند دانش آموزان بايد مجبور شوند اطلاعات خود را از موتورهاي جستجو بگيرند ، كاركناني كه كار تحقيقاتي نمي كنند از موتور جستجو براي جستجوي محتواي فارسي akoonu ردن استفاده مي كنند.

از طرف ديگر ، بايد براي موتورهاي جستجوي تجاري بومي توسعه يابد و دولت مي تواند داده ها را از اين موتورهاي جستجو خريداري كند. به عنوان مثال ، اگر دانشجويان به دنبال محققان داخلي هستند ، مشخص مي كند كه دانشجويان ما به دنبال چه نوع داده هايي هستند و شما مي توانيد اين داده ها را خريداري كرده و براي بورسيه ها ، تبليغات و برنامه ها استفاده كنيد.

از طرف ديگر ، براي ترغيب كاربر به مراجعه به مرورگر ، محتوا بايد در آن باشد و برعكس ، با درج محتوا ، كاربران بيشتري مراجعه مي كنند و اين موارد ارتباط مستقيم با يكديگر دارند. معمول است كه موتور جستجو از روز اول نمي تواند به تعداد زيادي از كاربران از نظر ارائه محتوا پاسخ دهد. اما با بهبود محتوا و ظرفيت ، تعداد مراجعه كنندگان نيز بهبود مي يابد. در چنين مواردي ، مرورگر بومي بايد بتواند بگويد كه اگر به كاربر بگويد ، كاربر ترجيح مي دهد به جاي رفتن به Google ، موضوع را در مرورگر داخلي جستجو كند.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
از جويشگرهاي ايراني چه خبر؟

https://hydoc.ir/از-جويشگرهاي-ايراني-چه-خبر؟/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.